خواهر اسلامی انتقام اسرائیل اسرائیل آویگدور لیبرمن

خواهر: اسلامی انتقام اسرائیل اسرائیل آویگدور لیبرمن رژیم صهیونیستی اخبار بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج شدند ، احضار۱۷۰۰ نفر در پرونده‌های شعب خاص اقتصادی

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه از ۱۹ تیرماه تا کنون کارها گسترده‌ای در شعب خاص (رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی) انجام شده است هست، گفت: در این مد

    ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج شدند ، احضار۱۷۰۰ نفر در پرونده‌های شعب خاص اقتصادی

    احضار۱۷۰۰ نفر در پرونده های شعب خاص اقتصادی/ ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج شدند

    عبارات مهم : ایران

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه از ۱۹ تیرماه تا کنون کارها گسترده ای در شعب خاص (رسیدگی به پرونده های اقتصادی) انجام شده است هست، گفت: در این مدت ۱۷۰۰ نفر احضار شده است و جهت ۴۲۶ نفر قرار بازداشت صادر شده است که در حال حاضر ۱۳۳ متهم در بازداشت بسر می برند.

    به گزارش ایسنا، نشست شورای معاونان دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران و دادستان های شهرستان های تابعه با عنوان «نظارت بر دادسراها» با حضور دکتر خرم آبادی معاون نظارت دادستان کل کشور و به ریاست دکتر جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه۱۳۹۷ برگزار شد.

    ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج شدند ، احضار۱۷۰۰ نفر در پرونده‌های شعب خاص اقتصادی

    جعفری دولت آبادی دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در این نشست یکی از وظایف مهم و شئونات دادستان را نظارت دانست و از کارها مستمر دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد نظارت بر قضات، ضابطین، زندان و حضور نمایندگان دادستان در محاکم خبر داد.

    وی با اشاره به کارها صورت گرفته در حوزه نظارت بر زندان ها، گفت: معاونان دادستان و قضات ناظر به صورت مرتب از زندان ها دیدار می کنند و قضات ناظر در همه زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران مستقر شده است و پرسشها و امور قضایی زندانیان را پیگیری و منعکس می کنند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه از ۱۹ تیرماه تا کنون کارها گسترده‌ای در شعب خاص (رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی) انجام شده است هست، گفت: در این مد

    جعفری دولت آبادی با تشریح ساختار نظارتی دادسرای تهران، گفت: اعمال نظارت باید بر کشف سوء جریانات و تشویق قضات سالم و متعهد متمرکز شود و در این زمینه باید به پرسشها دادسراها از نظر نیروی انسانی، امکانات و کثرت مراجعات توجه شود.

    وی اعلام کرد در دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران سه معاونت نظارت و ارزیابی به طور جداگانه بر قضات زن، قضات مرد و قضات شهرستان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران نظارت می نمایند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران ضرورت توجه به کارها مثبت قضات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دستگاه های نظارتی معمولا عیوب را زیاد برجسته می کنند؛ در حالی که نظارت در رابطه با هر موضوعی می تواند حُسن ها را نیز نشان دهد که نباید این امر مغفول بماند.

    ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج شدند ، احضار۱۷۰۰ نفر در پرونده‌های شعب خاص اقتصادی

    وی یکی از پرسشها کنونی را تعدد مراکز نظارتی در قوه قضاییه دانست و افزود: تعدد مراکز نظارتی از این لحاظ که سیستم های دیگری هم نظارت را انجام می دهند، اقدام مثبتی است ولی ممکن است گزارش های متناقض ارائه شود و لذا پیشنهاد می شود هیئت نظارتی یکسان ایجاد شود تا تمام جوانب را بررسی کند.

    جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: ارسال گزارش بازرسان واحدهای نظارتی جهت مدیران مهم هست، هنگامی که مدیر در جریان عنوان قرار گیرد، در روند امور تاثیرگذار خواهد بود. البته دادسرای انتظامی قضات نسبت به این عنوان اقدام کرده و از معاونت نظارت بر دادسراهای دادستانی کل کشور هم انتظار می رود که گزارش های نظارتی را جهت مدیران ارسال نماید.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه از ۱۹ تیرماه تا کنون کارها گسترده‌ای در شعب خاص (رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی) انجام شده است هست، گفت: در این مد

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ناظرین خواست که در نظارت ها به پرسشها و کمبودها نیز توجه کنند.

    وی یکی از چالش های نظارت را دخالت ناظر در حوزه اجرا دانست و تصریح کرد: بعضی نهادهای نظارتی علاقمند هستند که فراتر از نظارت ورود کنند و به طور مثال در رابطه با چرایی جابجایی بعضی مدیران یا قضات دادسرا ایراد می کنند ولی عدم توجه به مرز ظریف بین نظارت و اجرا، اعمال نظارت از این منظر را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت.

    ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج شدند ، احضار۱۷۰۰ نفر در پرونده‌های شعب خاص اقتصادی

    جعفری دولت آبادی افزود: نظارت باید مثل آینه پرسشها را بازتاب دهد و این که با جابجایی یک قاضی در دادسرا، واحدهای نظارتی آن را مورد پرسش و خطاب قرار دهند، قابل توجیه نیست. البته این رویه که بعضی مقام های نظارتی در مقام اجرا قرار می گیرند و در بعضی موارد تیغ تیز و بران قضات را کند می کنند، در گذشته هم وجود داشته است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان این که در آموزش و نظارت باید توان علمی و دلیری قضات تقویت شود، افزود: قضات ناسالم باید بدانند که نهادهای نظارتی به سراغ آن ها می روند و پرونده هایشان را بررسی می کنند. و در عین حال ما قضات شجاعی داریم که انجام وظیفه می کنند. قضات نباید در فرایند نظارت دلواپس باشند و دل آنها خالی شود.

    وی تصریح کرد: شرایط کشور ایجاب می کند که قضات بیش از گذشته در صحنه مبارزه با جرایم حضور داشته باشند.

    جعفری دولت آبادی از دادستان به عنوان مقام تعقیب و سمت نظارت یاد کرد و گفت: بعضی پرسشها ما ناشی از فقدان یا کمبود نظارت مدیران هست، و عملکرد مثبت دادستان می تواند به این مقام تعقیب بها بخشیده یا موجب تنزل آن شود.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار امیدواری کرد که این جلسه بتواند به اصلاح نظارت کمک می کند و افزود نشانه این است که جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی نمادی از اسلام واقعی باشد.

    وی در مورد کارها دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران در پیگیری به پرونده های مفاسد اقتصادی و متهمان ارزی گفت: سرپرست دادسرای پولی – بانکی و قضات شعب ویژه، همکاری بسیار خوبی در پیگیری به پرونده های ارزی و مبارزه با متهمان مفاسد اقتصادی داشته اند که در این رابطه مدیر بانک مرکزی در جلسه اخیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی از کارها دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران تقدیر کرد. با اعلام این که در پرونده های ارزی پنجاه فقره کیفرخواست صادر شده است است و وی نتیجه گیری کرد که کارها قضات دادسرا می تواند در اصلاح امور موثر باشد.

    جعفری دولت آبادی با تاکید بر این که باید عنوان مبارزه با متهمان ارزی در سایر استان ها نیز مورد توجه قرار گیرد، با اشاره به تجربه موفق دادستانی با همکاری بانک مرکزی در مبارزه با دلالان ارز اظهار داشت: پرسشها ارزی ریشه های اقتصادی، سیاسی، روانی و بعضا خارجی دارد و کنترل زیاد دولت و همکاری دستگاه قضایی موجب خواهد شد که دلال ها نتوانند کاری از پیش ببرند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تبلیغات منفی رسانه ای در رابطه با پرونده های کلان اقتصادی و ادعای این که به پرونده دانه درشت ها پیگیری نشده هست، گفت: از ۱۹ تیرماه تا کنون کارها گسترده ای در شعب خاص انجام شده است هست، در این مدت ۱۷۰۰ نفر احضار شده، جهت ۴۲۶ نفر قرار بازداشت صادر شده است که در حال حاضر ۱۳۳ متهم در بازداشت بسر می برند، ۵۴۰ نفر ممنوع الخروج و ۱۳۶ نفر ممنوع المعامله شده است و هم چنین ۷۳ فقره کیفرخواست در پرونده های اقتصادی کیفرخواست صادر گردیده است و به موجب این کیفرخواست ها جهت ۲۰۰ نفر از متهمان شعب خاص تقاضای مجازات شده است هست. این حجم اقدام قضایی نتیجه همکاری دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران و ضابطین است.

    وی با اشاره به ساختار جدیدی که در مبارزه با فساد شکل گرفته است گفت: قوه قضاییه نشان داده است که به رغم کمبودها و مشکلات، کارها بزرگ قابل انجام است و اگر این شیوه ادامه یابد و تمام استان های کشور با آن درگیر شوند، اعتماد مردم به دستگاه قضایی بیش از گذشته زیاد کردن می یابد.

    جعفری دولت آبادی ادعای افرادی که معتقدند دیوار بی اعتمادی میان مردم و قوه قضاییه اوج هست، را جفا به دستگاه قضایی دانست و افزود: اگر قوه قضاییه به فسادهای اخیر ورود پیدا نمی کرد، پرسشها زیاد می شد لیکن یکی از کارها و برنامه های دشمن این بود که جمهوری اسلامی و مسؤولان آن را را به فساد متهم نماید، بنابراین ما باید این مسیر سخت را ادامه دهیم و مبارزه با فساد را شدت یافتن کنیم. وی فضاسازی های صورت گرفته در داخل و خارج از کشور در رابطه با پیگیری به پرونده های اقتصادی را موید کارها موثر قوه قضاییه بیان کرد و بیان داشت: مردم بیش از گذشته احساس می کنند. قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: ظرف این چندماه، حکم دو مفسد اقتصادی اجرا شده است و حکم یک محکوم دیگر در دیوانعالی کشور تایید شده است هست. هم چنین احکام ۴۸ نفر از محکومان ارزی اجرا شده است و متهمان در زندان تحمل حبس می کنند.

    جعفری دولت آبادی با هشدار به اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: قوه قضاییه در پیگیری به پرونده های اقتصادی خط قرمز ندارد و با سرعت، دقت و قاطعیت به پرونده ها پیگیری می کند.

    وی با اشاره به این که قوه قضاییه نقش اولیه در بروز فساد ندارد و فساد در بسترهای دیگری رخ می دهد، اصلاح نظام بانکی را اقدامی موثر در جهت پیشگیری از مفاسد اقتصادی بیان کرد و افزود: سال ها است که بانک ها به بستر جرائم مالی تبدیل شده است که خوشبختانه اخیراً مقام معظم رهبری اصلاح نظام بانکی را از مسئولان کشور خواستار شده است اند و این اقدام مناسبی است که با انجام آن، زمینه وقوع بسیاری از فسادها از میان خواهد رفت.

    جعفری دولت آبادی در اشاره به آخرین اوضاع پرونده خودروهای وارداتی، تصریح کرد که این پرونده به نتیجه های مطلوبی رسیده است و تاکنون ۳۱ متهم بازداشت شده است اند.

    وی با بیان این که آمریکایی ها به دنبال بی اعتماد کردن مردم به مسؤولان نظام، ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند، هر خدمتی که به خنثی سازی این سه توطئه دشمن یاری کند را مصداق خدمت به انقلاب دانست.

    صدور کیفرخواست در پرونده پتروشیمی

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در پرونده های پتروشیمی، سکه و پرونده های ارزی نتیجه های مناسبی حاصل شده است هست. در یکی از پرونده های پتروشیمی که پیگیری به آن پنج سال طول کشید و اخیرا با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است هست، پانزده نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفته و میزان رد مال آن که ناشی از عدم تحویل ارزهای صادراتی به مراجع ذی صلاح هست، بالغ بر سه میلیارد یورو است.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران دزدی مقرون به آزار را یکی از جرایمی دانست که مردم از آن زحمت می برند و از سرپرستان دادسراها و دادستان های شهرستان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران خواست که بر بحث مبارزه با دزدی متمرکز شوند.

    وی زیاد کردن آمار جرایمی هم چون دزدی های خرد را ناشی از بعضی پرسشها اقتصادی و اجتماعی دانست و تاکید کرد که نباید سارقانی که با چاقو، اسلحه، اسید پاشی و سلاح سرد دزدی می کنند آزاد شوند.

    جعفری دولت آبادی با تاکید بر ضرورت جدی بودن سرپرستان دادسراها و دادستان ها در مبارزه با سرقت، افزود: باید با دزدی های خشن و شرارت هایی که باعث ناامنی می شود، با قاطعیت برخورد شود.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با قدردانی از اقدام اخیر دادستان ورامین در رابطه با دستگیری افرادی که در این شهر ایجاد ناامنی کرده بودند، بر برخورد قاطع با انواع شرارت ها تاکید کرد و گفت: در آبان ماه امسال در محضر مقام معظم رهبری جلسه ای اطراف آسیب های اجتماعی برگزار شد و ایشان از مسئولان درخواست کردند در این رابطه کارها فوق العاده انجام دهند.

    دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد، در هشت ماه نخست سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹۶، شعب دادسرا ۱۴ هزار پرونده زیاد کردن موجودی داشته هست، با زیاد کردن ورودی ها، قاضی، کارمند و ساختمان بیش تری نیاز است و در کنار زیاد کردن موجودی، مطالبات مردم نیز زیاد کردن می یابد. لذا مورد نیاز است که از معاونان دادسرا و دادستان های شهرستان ها جهت پیگیری به پرونده های قدیمی زیاد تلاش نمایند.

    وی در آخر خاطرنشان کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و با تمسک به وعده قرآن کریم که فرمود: یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (سوره صف، آیه ۸ )، نور انقلاب خاموش نخواهد شد و روز به روز به برکت انقلاب اسلامی افزوده خواهد شد. لذا با امید به آینده و پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان، به انجام وظیفه خود بپردازیم.

    در این جلسه خرم آبادی معاون نظارت دادستان کل ساختار نظارت در دادستانی کل و شیوه های آن را تشریح کرد.

    واژه های کلیدی: ایران | پرونده | اقتصادی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار