خواهر اسلامی انتقام اسرائیل اسرائیل آویگدور لیبرمن

خواهر: اسلامی انتقام اسرائیل اسرائیل آویگدور لیبرمن رژیم صهیونیستی اخبار بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی قیمت + اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر

    بازار مسکن در آستانه‌ی عوض کردن وزیر این حوزه، تحت تاثیر نوسانات ارزی و اثرات اقتصاد کلان ۷۴ درصد رشد قیمت یافته است. 

    قیمت + اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر

    اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر+ قیمت

    عبارات مهم : بازار

    بازار مسکن در آستانه ی عوض کردن وزیر این حوزه، تحت تاثیر نوسانات ارزی و اثرات اقتصاد کلان ۷۴ درصد رشد قیمت یافته هست.

    به گزارش ایسنا، طی یک سال منتهی به شهریورماه امسال قیمت مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۷۴ درصد رشد داشته هست. این آمار احتمالا در مهرماه زیاد کردن بیشتری را نشان خواهد داد. این بیشترین میزان رشد قیمت طی پنج سال اخیر بوده هست. این اتفاق در شرایطی رخ داده که در سمت تقاضای واقعی خرید مسکن، اتفاق قابل توجهی رخ نداده و هم اکنون میزان اثرگذاری سقف تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین از ۵۰ درصد سال گذشته به ۲۶ درصد رسیده هست. شرایط تازه نشان می دهد که آینده این بازار در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    وزارت راه و شهرسازی به مدیریت عباس آخوندی طی پنج سال اخیر که او در این مسند حضور داشت با توجه به قرار داشتن در رکود، ثبات قیمت را تجربه کرد. ولی همه چیز از آذرماه ۱۳۹6 عوض کردن کرد. به دنبال رشد یکباره قیمت ارز و طلا، مسکن نیز که بازاری دیرپذیر محسوب می شود با رشد قیمت مواجه شد؛ البته نه به اندازه ی بازارهای رقیب. در شرایط فعلی عده ای از کارشناسان می گویند مسکن در نهایت خود را با قیمت دلار و سکه هماهنگ می کند ولی بعضی دیگر معتقدند که در همین حد هم قیمت مسکن دارای حباب است و ظرفیت رشد بیش از این مقدار را ندارد. هم اکنون قیمت دلار نسبت به ابتدای سال قبل ۲۳۷ درصد، سکه ۲۵۰ درصد و مسکن ۷۴ درصد رشد یافته اند.

    قیمت + اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر

    مظنه مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بر اساس معاملات مهرماه ۱۳۹۷

    محله

    متراژ

    بازار مسکن در آستانه‌ی عوض کردن وزیر این حوزه، تحت تاثیر نوسانات ارزی و اثرات اقتصاد کلان ۷۴ درصد رشد قیمت یافته است. 

    سن بنا

    قیمت (تومان)

    ابوذر

    ۴۸ متر

    ۵ سال

    ۲۲۰ میلیون

    قیمت + اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر

    بریانک

    ۵۴ متر

    ۵ سال

    ۲۷۷ میلیون

    بازار مسکن در آستانه‌ی عوض کردن وزیر این حوزه، تحت تاثیر نوسانات ارزی و اثرات اقتصاد کلان ۷۴ درصد رشد قیمت یافته است. 

    دخانیات

    ۴۶ متر

    ۱۶ سال

    ۱۳۱ میلیون

    قیمت + اوضاع مسکن در آستانه یک تغییر

    بلوار فردوس

    ۷۵ متر

    ۸ سال

    ۸۵۳ میلیون

    باشگاه نفت

    ۷۲ متر

    ۴ سال

    ۴۰۹ میلیون

    بهجت آباد

    ۶۹ متر

    ۱۲ سال

    ۳۵۰ میلیون

    آپادانا

    ۶۵ متر

    نوساز

    ۷۰۰ میلیون

    آگاهی

    ۵۳ متر

    ۳ سال

    ۲۱۹ میلیون

    گرگان

    ۵۴ متر

    ۱۵ سال

    ۳۵۲ میلیون

    جوادیه

    ۵۵ متر

    ۱۰ سال

    ۲۴۵ میلیون

    گیشا

    ۱۵۵ متر

    ۱۳ سال

    ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون

    تهرانپارس

    ۵۴ متر

    ۲ سال

    ۴۵۰ میلیون

    نیاوران

    ۱۹۷ متر

    ۱۵ سال

    ۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون

    گلابدره

    ۱۰۰ متر

    ۳ سال

    یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون

    سرعت گرفتن رشد ماهیانه قیمت مسکن

    قیمت مسکن پایتخت در شرایطی کماکان به روند صعودی خود ادامه می دهد که معاملات در مسیر کم کردن قرار دارد. با این وجود، در شهریورماه ۱۳۹۷ رکود زیاد کردن ماهیانه و سالیانه قیمت مسکن طی شش ماه اخیر شکسته شد. آن طور که بانک مرکزی گزارش داد، میانگین قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۹.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد رشد نشان می دهد. معاملات ولی همچون ماه های گذشته سیر نزولی داشته هست. در شهریورماه ۱۳۹۷ تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۳.۹ و ۳۳.۵ درصد کم کردن نشان می دهد. در این شرایط بعضی معتقدند هرچه قیمت مسکن متاثر از رشد بازارهای ارز و سکه اوج برود رکود بازار مسکن عمیق تر می شود.

    مهدی سلطان محمدی در این خصوص می گوید: رابطه ی ارز و مسکن دوگانه هست؛ بدهید صورت که بازار ارز هم تاثیر منفی و هم تاثیر مثبت بر بازار مسکن می گذارد. از یک بعد دلار به عنوان رقیب مسکن، هنگامی که که جهت سرمایه گذاران جالب می شود طبیعتا اقبال به مسکن کم کردن می یابد؛ لیکن مسکن کالایی است که تغییرات کندی دارد، بنابراین سرمایه گذاران در کوتاه مدت میل به دارند به سمت دلار، طلا و بورس بروند. از سوی دیگر زیاد کردن دلار علامتی می دهد که ارزش ریال دارد کم کردن می یابد، انتظارات تورمی بالاست و در چنین شرایطی بخشی از توجهات جهت حفظ ارزش خرید سرمایه های قبلی خانوار به سمت مسکن می رود. از این زاویه می توان گفت که زیاد کردن قیمت دلار با زیاد کردن قیمت مسکن همبستگی مثبتی دارد. مضافا این که قرار داده های تولید مسکن مثل مصالح فلزی و اقلام وارداتی متاثر از قیمت دلار هستند که آن هم تاثیر مثبت در قیمت مسکن دارد. بنابراین رابطه ارز و مسکن به این نحو است که در کوتاه مدت که شیب زیاد کردن قیمت دلار بالاست، مسکن نمی تواند همپای آن جلو برود ولی در طولانی مدت، خود را با آن تطبیق می دهد.

    رابطه دلار و مسکن یک به یک است

    محمدمهدی مافی ـ کارشناس بازار مسکن ـ نیز می گوید: ارتباط بین قیمت دلار و قیمت تمام شده است و فروش مسکن همواره در طول ۵۰ سال گذشته همواره یک به یک بوده هست. اگر فرض کنیم که قیمت دلار ۱۲ هزار تومان بماند، یعنی ۲۰۰ درصد زیاد کردن یافته هست؛ در حالی که فعلا ۷۰ درصد مسکن رشد قیمت را تجربه کرده و طبیعتا باید این نسبت سر به سر شود. ولی خوشبختانه هم اکنون با مازاد ۲.۶ میلیون مسکن مواجهیم که البته از دسترس متقاضیان واقعی خارج هست. کاری که دولت باید انجام دهد این است که شرایط را جهت تولید هر سال یک میلیون واحد مسکونی خاص اقشار میانگین و پایین فراهم کند تا بازار مسکن کنترل شود

    وزیر آینده، بخش مسکن را به آرامش برساند

    دبیرکانون انبوه سازان با بیان این که منابع بخش مسکن به جای صندوق بعد انداز مسکن یکم، باید به دو حوزه تولید و بازآفرینی تخصیص داده شده است یابد گفت: بخش تولید مسکن شرایط مشکل را می گذراند و وزیر آینده اگر این حوزه را به آرامش برساند ما از او حمایت می کنیم.

    فرشید پورحاجت اظهار کرد: به عنوان یک فعال حوزه مسکن، انتظاری جز این نداریم که آقای اسلامی یا هر شخصی که به عنوان وزیر گزینش می شود شرایط را جهت اصلاح تولید مسکن در کشور فراهم کند. هم اکنون حوزه ساخت و ساز در رکود به سر می برد و شرایط مشکل دارد. در حوزه بافت فرسوده جهت استفاده از صندوق توسعه ملی پیشنهاد دادیم که خوشبختانه دیروز تفاهم نامه آن انجام شد. در این حوزه می شود هزینه های تولید را کم کردن داد. ولی مصوباتی که بعضا در مجلس دنبال می شود و نیز سمت و سوی تسهیلات، جهت حوزه تولید کفایت نمی کند. منابع به سمت استفاده از صندوق های بعد انداز مسکن یکم سوق یافته که در آینده چالش خود را خواهد داشت. بنابراین حتما باید در استفاده از صندوق توسعه ملی جهت بافت فرسوده تمهیدات مورد نیاز صورت گیرد.

    وی با بیان این که بخش تولید، ابتدا باید وارد فرآیند بازآفرینی شود گفت: در مرحله ی دوم، واحدها در قالب فروش اقساطی و صندوق های بعد انداز مسکن یکم به خریداران واگذار شود. این سیاست الان وجود ندارد و صندوق توسعه ملی عملا به سمت صندوق بعد انداز مسکن یکم و خرید مسکن شیفت پیدا کرده هست. علت این است که دولت و مجلس به درستی نظرات بخش شخصی را رعایت نکردند

    واژه های کلیدی: بازار | صندوق | میلیون | معاملات آپارتمان | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار